Gratis verzekeringscheck

Maak nu een vrijblijvende afspraak voor een verzekeringscheck en krijg inzicht in uw huidige risico’s en of u nog wel goed verzekerd bent. Wij helpen u graag!

Bent u goed verzekerd?

Verzekeringscheck Aon

Vragen met grote gevolgen

De polis, het is niet meer dan een stukje papier, maar wel heel belangrijk. Verzekeringspolissen lijken vaak pas interessant als u gebruik moet maken van een uitkering, bijvoorbeeld na een ongeval, ziekte van personeel of brandschade. Zaken waar u niet graag van tevoren over nadenkt, maar die wel enorm belangrijk zijn voor uw bedrijfscontinuïteit. Weet u waar u allemaal aan moet voldoen voordat u een uitkering krijgt?

Vragen met grote gevolgen
Soms zijn er vereisten die niets met de schade te maken hebben, maar die een schade-uitkering wel in de weg kunnen staan als er niet aan voldaan is. Daar komt bij dat veel organisaties (als gevolg van de coronacrisis) in 2020 keuzes moesten maken die ervoor zorgden dat hun dagelijkse werkzaamheden anders werden dan voor die tijd. En dat kan gevolgen hebben voor de verzekeringsdekking. Weet u zeker dat alle activiteiten die u of uw werknemers of vrijwilligers tegenwoordig uitvoeren nog verzekerd zijn?

Geweigerde uitkeringen
Deze vraag stellen we niet zomaar. Het komt steeds vaker voor dat verzekeraars een uitkering weigeren op grond van standaardbepalingen in de polis, ook al hebben die met de betreffende schade niets te maken.

Een recent praktijkvoorbeeld: een pand brandt uit na kortsluiting. Buiten staat een open vuilniscontainer tegen de gevel. Dat mag niet volgens de polis, een eventuele brand in die container zou namelijk snel kunnen overslaan naar het gebouw. Met het ontstaan van deze brand heeft de container echter niets te maken. Toch weigert de verzekeraar een uitkering op basis van de bepaling in de polis dat die container daar niet mag staan. Zo kunnen er meer ‘harde clausules’ in een polis staan, die vanuit de ondernemer/bestuurder gezien niets met de schade te maken hebben, maar die een uitkering wel kunnen blokkeren.

Ziek worden of nog erger
Ook dit is een belangrijk onderwerp. Weet u wat er gebeurt als u of een personeelslid langdurig ziek wordt of zelfs komt te overlijden? Wat is er echt geregeld voor u of de nabestaanden? Het laatste wat u wilt, zéker in zo’n situatie, is dat de portemonnee van de verzekeraar dicht blijft en u of uw dierbaren in de problemen komen. Wij zien vanuit de praktijk helaas nog te vaak schrijnende situaties die in veel gevallen te voorkomen waren geweest. Sta er daarom eens goed bij stil en maak een bewuste keuze hoe u met dit risico omgaat.

Goed advies en checks voorkomen veel ellende achteraf
Maar ook andere risico’s verdienen uw aandacht. Een brand bijvoorbeeld ligt altijd op de loer. Kortsluiting of onvoorzichtig gedrag zijn vaak de oorzaak van een brand in een bedrijfspand. Pas als de brandweer alweer weg is, ontdekt u hoeveel er op u afkomt. Dan blijkt of alle schade wordt vergoed en hoe lang het duurt voor u weer aan de slag kunt. Goed advies en checks vooraf kunnen ook in deze situatie veel ellende achteraf.

Waarom de verzekeringscheck van Aon?

Ook u bent ongetwijfeld liever met uw organisatie en expertise bezig dan met regelgeving en verzekeringsvoorwaarden. Daar zit dan ook precies de toegevoegde waarde van een adviseur met kennis van uw branche. Die helpt u om uw risico’s in kaart te brengen en samen de juiste maatregelen te treffen. U moet weten waar u aan moet voldoen en er mogen eigenlijk geen verrassingen kunnen ontstaan. Dat betekent dus ook dat op dat zó belangrijke stukje papier de voorwaarden staan die ertoe doen. Een verzekering is maatwerk, net als uw organisatie. Een standaardpolis volstaat dus lang niet altijd en daar wilt u niet pas achter komen als het al te laat is.

Jaarlijks uw verzekeringen checken
Ondernemers die nog nooit een schade hebben meegemaakt, denken misschien dat het hen niet overkomt. Of ze hebben het idee dat ze alles jaren geleden al goed hebben geregeld. Maar omstandigheden kunnen veranderen en zoals al gezegd kan dat ook gevolgen hebben voor uw verzekeringen. Risico’s vragen minimaal elk jaar aandacht. Dat kost tijd, maar Aon neemt ondernemers & bestuurders daarbij veel werk uit handen. Aan de hand van een jaaragenda zorgen we ervoor dat alle relevante risico’s tijdig aan bod komen. Speciale checklists zorgen ervoor dat we niets over het hoofd zien, ook als het gaat om risico’s op het gebied van personeel, bezittingen en bedrijfsvoering. En natuurlijk hebben we het dan ook over preventieve maatregelen.

Daarmee is Aon’s verzekeringscheck niet het zoveelste inspectielijstje waar u tijd voor moet vrijmaken, maar een praktische aanpak die is afgestemd op uw situatie. Zo weet u, als zich dan toch een incident voordoet, zeker dat u er alles aan heeft gedaan.

Over Aon

Toonaangevend adviseur in risicomanagement, employee benefits en verzekeringen. De historie van ons bedrijf gaat terug tot het jaar 1688. Aon is de grootste onafhankelijke verzekeringsmakelaar van Nederland. In Nederland heeft Aon 15 vestigingen met 2.600 medewerkers. Het hoofdkantoor staat in Rotterdam.

Misschien bent u ook geïnteresseerd in

Altijd voldoende kapitaal: grip op de zaak

Investeringen in automatisering en een grotere voorraad leggen flink beslag op het werkkapitaal. Daarnaast is de liquiditeit onvoorspelbaar doordat die onder andere afhankelijk is van het betaalgedrag van debiteuren.

Voordelig en eenvoudig boekhouden

Vanaf het begin is DigiBTW ontwikkeld met het idee dat boekhouden ook simpel kan. Hierdoor bevat het programma precies alle handigheden die voor ondernemers belangrijk zijn, zonder onnodige complexiteit en toeters en bellen, wat vaak het geval is bij 'traditionele' boekhoudoplossingen.

Veilig op pad met DAS onderweg

Om altijd goed voorbereid de weg op te gaan, kunnen ondernemers voor alle relevante informatie, advies én hulp terecht op één plek: bij DAS Onderweg.

Kosteloos schade verhalen

Onze partner Sedgwick biedt hulp aan als u schade heeft door toedoen van een ander.

Checklist (bedrijfs)ongeval

Onze partner Sedgwick biedt een checklist voor het geval aan een medewerker of een bezoeker op het werk een ongeval overkomt. Waar moet u aan denken? Welke informatie is belangrijk?

pagina 1 van 0